What to do...

Det händer ovanligt mycket, inte alla gånger positiva saker i livet just nu.
Jag vet inte riktigt var jag ska börja någonstans. Jag vill så gärna hjälpa, men jag är nog inget vidare bra på det. Hur ska man kunna munta upp en människa, för att denna ska komma ur sin sorg och få känna och sprida glädje igen? När man ser människor som alltid varit positiva, glada, fina vänner bara rasar och är sen den raka motsatsen?

Det är så jäkla svårt. Svårt när man inte når fram, svårt när det är någon nära. Svårt när det ska fifflas hit och dit från alla håll och kanter. Varför kan man inte bara vara ärlig och rak? Det strävar jag efter, ibland svider kanske sanningen, men vad gör då inte en lögn?

Det må kännas hopplöst ibland.., men trots allt elände som faktiskt sker under livets gång så för det med sig något bra i slutändan. Livet handlar väl ändå om kunskap vill jag tro. Kunskap och erfarenhet är nyttigt och när något är ritktigt eländigt ibland så brukar jag trösta mig med att det för med sig något bra, för så är det faktiskt. Jag hoppas att även denna situation leder till det bättre senare i livet och jag hoppas att ingen ska tappa sitt hopp och sin tro.


Jag finns här när du behöver mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0