En midsommarnatt att minnas och lite annat

Som rubriken lyder; Otäcka saker hände. Men vi kan ta det hela från början.

Mina föräldrar åkte bort på midsommaraftons morgon, så jag och Tobias tog bilen till hans mamma där äldsta systern Ullis bjöd oss på mat, tack för det! Det var mumsigt. :) Förrätten fick vi på ett polarknäcke, det var en röra (ungefär som gubbröra, fast mycket godare!), sen fick vi färspotatis i ugn och fläskfilé(?) i ugn med phiadelphiaost på och till efterrätt jordgubbar och grädde. Hur gott som helst! :D

Efter att vi ätit skulle vi ha femkamp som Malin fixat. Jag och Tobi slog vad om en öl, den som fick flest rätt på tipspromenaden av oss två, jag fick ölen, haha! ;) Fast grabbarna vann femkampen totalt.


Sakarias tittar nyfiket på när mormor Ulla försöker få iväg badbollen :D



Tobi kämpar på ;D

Efter allt detta skojiga åkte vi med Jenny hem till min bror i Nås. Vi fick varsin grogg (inte Jenny då) och spelade lilte ölspel med honom innan vi for vidare mot Daggen på Storbyn. Där befann sig hela damhandbollslaget och massa annat kul folk. Trevligt!

Jag och Tobias började gå ner mot Storänge, då kommer Nathalie Antila förbi så vi fick åka med henne, jävla tur vi har. :P Hade skitkul på Änge i alla fall, träffade alla roliga människor och både dansade och lyssnade på trubadur. :) Kim Westas skjutsade hem oss runt 03 när alla andra hade åkt hem, haha. :P

Så jag fick för mig att jag ville duscha av mig innan vi la oss och sov, det gjorde vi också. Men Tobias lyckades halka och slå i ögonbrynet i handfatet - så jag ringde Ullis på natten och vi for till Falun för att sy igen hans köttiga sår. Syns inte så bra på bilden, men det var skitdjupt! :o



Före stygnen



Efter

Tur det gick bra i alla fall! :) Usch, fick lov att lämna kvar honom på akuten över natten medan jag och Ullis åkte hem igen, jag var skitledsen! :(

Vi tog det bara lugnt på lördagen, och på söndagseftermiddagen åkte vi hem till mig i Nås och åt mat med mor, far, Johan och Anton, göör gött! ;) Sen åkte vi till Björbo och skulle köpa glass vid Fänforsen (som var stängt såklart) och titta på fiskarna i akvariumet, det var rätt skojs, stooora! :D



Gäddan var störst, rätt äcklig med allt vitt klet på sig! :o

Igår (måndag) så åkte jag, Zandra och Linda till Bysjön och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi tänkte att det skulle vara soligt så att vi fick lite färg, men icke. Jag badade i alla fall, men kallt vare! Dom andra var badkrukor. :)

Jag och Zandra åkte vidare tilll Järna efter att vi ätit och jag fick se hennes betonskulpturer, hon är inte bet den människan inte. Hur fina som helst! :) Titta in på hennes blogg också - Här!

Vi kom i alla fall på att vi ville äta kvällsmat på Farcaféet i Nordanåker, sagt och gjort. Tobias kom, och man blev ju inte direkt besviken på maten där!


Ostmacka med "vanlig ost", ädelost, päron och massa annat gott på.



Varm choklad med grädde, namnam! Koppen var nästan lika stor och rund som tallriken med mackan på, helt sjukt. :P Mätt blev man i alla fall! :D Jag åt dessutom en svart oliv och fick 27:- för det, deni! Men ack var äcklig den var! :s



Fåren kom in och åt kvällsmat när vi satt och fikade också. :)

Då vet ni lite vad jag har gjort dom dagar jag inte uppdaterat, hej så länge! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0