Älggryta och barnvagnar

Min bror brukar göra en älggryta som är så himla god! Jag tänkte att jag skulle prova på att göra en jag med. Fast istället för bara sky, så är min plan att plocka ur allt gottigott när det kokat färdigt och slå i lite grädde och redning så det blir lite mer "mastigt". Hoppas det blir bra! :)

Sen vill jag bara gnälla lite. Eller gnälla, vad vet jag. Jag har en ÅSIKT.

Många av mina vänner har barn, även personer som jag känner igen men som jag inte riktigt umgås med. De flesta köper såklart en barnvagn till sin bebis. Men efter ett tag ser man att de säljer iväg vagnen, köper en ny. Eller byter vagn med någon annan. Åh sen dessa Emmaljungavagnar eller vad de heter, det verkar som det är något som MÅSTE stå på vagnen annars duger den inte.
Varför?
Den dagen jag ska köpa barnvagn kommer jag välja noggrant en som jag känner att jag kan ha hela tiden barnet är i behov av vagnen. (Nu menar jag "bebis-tiden" och inte en vanlig sittvagn.)

En förklaring kan ju självklart vara den att man inser att exempelvis en trehjulig vagn inte är den mest passande om man gillar att gå skogpromenader, då passar förmodligen en fyrhjulig vagn med pumpbara däck bättre.
Men ändå; Tänker man inte igenom ett barnvagnsköp ganska ordentligt? Med tanke på vad nypriserna ligger på. Det är ju dyrt! Och jag kan tycka att jag vet vad mina vardagliga behov är. Gillar jag att gå mycket i skogen, ja då är den trehjuliga vagnen inte ens att tänka på.

Jag säger inte att det är fel att byta vagn hit och dit. Jag förstår bara inte varför?





Kommentarer
Emily Larsson

Jag förstår inte heller det där. Tycker precis som du - tycker också att man tänker (borde tänka igenom) igenom det ordentligt eftersom det är dyrt. Men folk gör ju som dom vill. ;) Förstår bara det inte heller. ;p

Svar: Ja, jag tycker att man borde det i alla fall om man bestämt sig för att köpa en sprillans vagn. Däremot om den är begagnad, någon viktig funktion är trasig, då kanske det är läge att byta.
Men tänker man igenom det ordentligt så tror jag inte man måste krångla med sånt. :)
Xsisser

2012-09-25 @ 15:01:01
URL: http://www.emilylarsson.se
Sassa

Vi köpte våran första vagn innan Wilde var född, super nöja me vagnen i sig, men den tog stor plats i bilen och sen var de en trehjul vagn och som du säger passade den inte i skogen.. Fick därefter en vagn av mamma och pappa, men nu när Wilde vägrar ligga ner så är de ingen ide att ha en vagn med fullt liggläge och sen använder han sällan vagn. Vi har fått en vagn av syrran nu, därför säljer vi den föregående.. För varför ha en vagn ståendes som aldrig används? Och ja, man tänker igenom köpet, men behov, läge och användningsområden förändras så därför byter man vagn :)

Tro mig, jag sa också att jag bara skulle ha en vagn men är nu inne på den 3dje och funderar på att byta den mot den andra syrran har ståendes :)

Svar: Okej.Nej såklart inte, vem orkar ligga ner jämt? Också en fråga man kunde ställt sig tidigare. :)
Tack för ditt svar!
Xsisser

2012-09-25 @ 15:18:59
URL: http://www.wildesmamma.se
Anette

Du e så klok Kristin! Varför lägga massor med pengar på vagn, verkar ha blivit status-pryl. Vi köpte begagnad vagn (liggvagn) billigt å bra. Sen vårdade vi den väl och sålde den för samma summa som vi köpte den för!! Perfekt ; )

Svar: Ja, det är väl det absolut bästa om man trivs med den och kan hålla den i schack! :)
Xsisser

2012-09-25 @ 16:05:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0