Kaloriintag och träning

Hejsan!

Tänkte tipsa om en app som Zandra tipsade mig om idag!

Det är en app där du kan fylla i din vikt, längd, ålder och ditt kön och sedan räkna ut ditt kaloribehov per dag baserat på hur mycket du exempelvis tränar per dag. Jag tyckte den var ganska så bra av det jag har upptäckt hittils! :)

Man kan välja att vara guldmedlem, men jag antar att det kostar en smula så det tänker inte jag uppgradera till just nu i alla fall.



Såhär ser det ut för min del i vilket fall. Jag har lite hull och rör mig inte allt för mycket så därav det låga kaloriintaget.
Man kan även sätta viktmål och sen se hur lång tid det tar att komma dit. (det nämns i veckor)
Intressant att se om den har rätt om jag verkligen följer denna ett tag! :D



När man lägger till måltider som man ätit och inte hittar något som passar din rätt precis (din måltid kanske inte finns förinlagd) så kan du skriva in själv hur mycket rätten/måltiden innehåller. Mycket praktiskt!
Detsamma gäller träningsformer. :)

Denna gillar jag! Om ni också vill ha denna app så heter den ShapeUp och finns till både Android och IPhone.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0