Rökning och andra "argument"

Hello! Nu va det ett tag sen sist. :P

Har nog hänt en hel del grejer, men tänker inte skriva upp allt. Kan berätta om min lördag istället!

Jag och Tobi åkte iväg för att byta bort min bil, sen hem och fixa i baslådan i bilen.
Tommy, Johan och Sassa hjälpte mig, tack ska ni ha! :)

Undertiden dom pillade med ett och annat städadre jag ur skuffen, å fyfan va äckligt! Folk har alltså slängt fimpar i bilen och det blev att lukta as när jag sen kom med blöt trasa och skulle ta bort all skit. Vidrigaste jag gjort tror jag, uäk!
Så nu tänkte jag skälla på dom som röker i bilen, fyfan va ni är vidriga! Jag har själv gjort det någon gång, men när man inser hur fruktansvärt äckligt det blir efteråt så kommer man aldrig vilja göra det igen!
Så, min bil luktar inte alls gott. :) Ska plocka bort universalklädseln i bilen, slänga den och försöka göra rent säterna så gott det går. Det är synd nog tygklädsel i bilen så där sitter nog lukten en hel del. Men taket är inte tyg i alla fall, mycket skönt!
Kanske ska flirta med svärmor eller Jenny när pengar finnes så dom får sy en ny fin klädsel, skulle vara tufft! Få den precis så som man vill att den ska vara. :)

Jo.. Detta med svartsjuka och allt där emellan. I ett förhållande sätts det krav av sin partner oavsett vad, så är det bara. Och kraven ska ju gälla från båda parter, tycker jag. Ni förstår vad jag menar.
Att folk tycker saker och ting om varandra visste vi redan, och alla tycker. Man ska tycka. Men man måste även acceptera och inte försöka förhindra eller försöka påverka ett förhållandes framtid genom att hacka och försöka komma nära inpå en av parternas privatliv.

Jag kan ta ett exempel;

Föreställ dig att du har en underbar partner och ni trivs bra tillsammans, ni kanske rent utav älskar den andres närhet och person.
Av någon anledning får din partner dig att tvivla på er situation, och det blir lite rörigt. Men efter en tid ordnar allt upp sig och ni tycker om varandra lika mycket som innan, om inte mer.

Plötsligt kommer "utomstående" människor och försöker återuppta denna tvivlan genom att agera på mindre bra sätt, kanske liknar agerandet som tidigare tvivlan eller att du upplever agerandet som det. Med andra ord; ett hot.

Nu kommer du säkert att vilja ställa ännu fler krav på din partner, fastän det kanske inte är dennes fel att du känner dig hotat eller osäker. Men sanningen är oftast denna, är jag rädd.

Jag tror att de flesta reagerar på detta sätt, antingen öppet eller så håller man det för sig själv. När man läser detta kanske man tänker "svartsjukan går att jobba på, vilket konstigt sätt att tänka", eller kanske till och med "vilken jävla idiot, alla har väl en fri vilja och bestämma över sig själv!"

Ja! Men ingen har fortfarande rätt att hacka, förstöra, kränka eller "ofreda" på något vis. Det kan anmälas till polisen efter som det är ett brott.

Det jag försöker komma fram till
är att låt alla sköta sitt liv på sitt sätt. Passar det inte så är det inget att lägga energi på heller, det är bara den som det inte passar som blir att må dåligt i slutändan. Det behöver inte passa någon heller för den delen förutom parterna i förhållandet, det ska ju inte röra någon annan.
Och lite svartsjuka har vi alla inom oss, alla erkänner det bara inte.




Hur skulle ni reagera i en liknande situation?








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0