Knasiga lönekontor...

Idag är en bra dag, jag har nämligen klickat hem lite nya kläder ;) Så nu hoppas jag att dom hinner komma innan helgen!

Har ringt massa samtal idag på förmiddagen också, och lönekontor tycker jag tänker lite knasigt. Jag har tidigare jobbat några få timmar på ett dagis och fått lön därifrån, då var jag i kontakt med lönekontoret första gången. Då drog dom 7%skatt för att lönesumman var så liten, men de tyckte att jag skulle höra av mig nu i sommar igen då jag talade om att jag kommer att jobba betydligt mer då.
Sagt och gjort!
Ringde som sagt idag igen, nu tänkte de dra 9% skatt?! Hallå! Om dom fortsätter såhär så kommer ju jag få restskatt till nästa år, och hur roligt är det egentligen? Spelar ingen roll om det är ett par enstaka hundringar eller liknande, att vara återbetalningsskyldig är ju aldrig roligt. Så idag blev jag sur på dom och bad dom dra betyyydligt mer så jag vet att de tidigare skatteavdragen täcks upp och att jag kommer få tillbaka lite nästa år.
Satans dumheter kan jag tycka... Vansbro kommun!

Håll koll på era skatteprocent, annars kan det gå åt pipen. Speciellt om man får pengar från försäkringskassan så ska man vara extra noggrann för jag har bekanta som fått betala tillbaka flera tusentals kronor till dom för att de vanligtvis inte drar någon skatt alls vid högre belopp.

Nog tjatat om det.

Har hunnit med att ta en kaffe och promenad med Sarah idag, det var gött :) Vi hann med en kvällspromenad igår också faktiskt.
Efter promenaden kom Lollo så vi spelade UNO och Fia med knuff. :P

Sen var det bara att åka hem till bror och barn och äta middag med dom, tack för det! :)
Och nu ikväll har jag bara halvsovit framför TV:n och laddat för ett jobbpass imorron. Det blir nog kanoners!

Bilderna kommer från bubbleroom.com
Jag är helt såld på denna gröna färg, såå fin!
Snart kommer dom, och lite annat också! :D
 
 

I helgen då? Ja, det ryktas som lite alkoholintag, men egentligen är jag inte alls sugen på det. Kanske det hinner ändras, vi får se. :)
 
- Förresten så har jag världens bästa pojkvän!
 
over and out


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0