Ska det gå vägen denna gång då?

Det kan man fråga sig!

Jag sprang en vända igår och åt en kalorisnål middag. Nöjd, eftersom jag har träningsvärk idag! :)

Just nu har jag en broccoli/kyckling gratäng i ugnen, mums! Senare är det tänkt att jag ska hinna till Helén, ta en promenad med Sarah, jogga samma vända idag som igår och även träffa Z innan hon far på nattjobb. Z har kanske även en "present" med sig till mig som jag hoppas ska kunna hjälpa mig på traven! ;)

Såhär gjorde jag min broccoligratäng;


200grader, ca 30min.

Jag började med att koka en lagom mängd broccoli (ca 3-4dl) dessa kokar jag tills motståndet i gaffeln (när man trycker ner gaffeln i den kokande broccolin) går ganska lätt.
Stekte en kycklingfilé och delade den i mindre bitar, stekte lite mer och saltade och pepprade.
Sen gjorde jag en äggstanning på 5ägg, ca 2dl mjölk och 1,5dl vispgrädde. Slänge i lite salt och vitpeppar.

Sen ska allt ner i en ugnsform och till sist strödde jag på lite riven ost.

Gött sö! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0